Waar kun je dahlia's kopen

Wat begon in Mexico is via Europa verspreid over een groot deel van de wereld. Sinds 1800 zijn er 4500 kwekers van over de hele wereld officieel geregistreerd, die gezamenlijk meer dan 60.000 variëteiten hebben voortgebracht. (uiteraard zijn de meeste van deze variëteiten inmiddels al weer verdwenen!)

Maar we kunnen er wel vanuit gaan dat er momenteel nog duizenden soorten in omloop zijn. Niet alleen in veel Europese landen, maar ook in de V.S., Canada, Australië, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika en Japan zijn dahlia’s populair, en zijn er veredelaars, verenigingen en websites.

Om niet in keuzestress te geraken, bedenk eerst met welk doel je dahlia’s wilt gebruiken. Er zijn lage soorten voor potten en perken, enkele- en halskraagdahlia’s om bijen en vlinders te verleiden, decoratieve-, cactus- en baldahlia’s voor de pluktuin, en hele grote dahlia’s (de zogenaamde ”dinnerplates”) om indruk te maken! En dit alles in vele maten, vormen en kleuren. Kortom: ”De keuze is reuze!”

Als we ons beperken tot de Nederlandse markt dan kunnen wij de volgende online webshops aanbevelen”

Famflowerfarm.nl

Geerlings-dahlias.nl

Meeuwissenvoorhout.nl

Ilovedahlias.com

Nijssentuin.nl

Qfbgardening.nl

Afbeelding van Waar kun je dahlia's kopen

© Copyright 2024. Website door: Gibreto.